Kahwinlah Sekali Dengan Tugasnya .


Aku sokong statement ni . Incik Tunang pun dah berapa kali bagitau dgn aku , bukan senang kalau nak kawen dengan askar ni . Banyak step yg perlu hadap . Tak sama macam orang awam . Tiga bulan sebelum nikah dah kena selesaikan satu bab demi satu bab di pihak lelaki . Lepas tu , baru pihak perempuan pulak yg kena selesaikan segala urusan nikah . 

Selain tu , kalau kau nak berkahwin dengan askar , kau kena kahwin sekali dengan tugas dorang . Lagi² askar yg baru berkhidmat , sibuk jangan ditanya . Ada je kerja yg nak kena buat . Mahu tak mahu kena lah hadap jugak . Kadang² bila dia mengadu penat , letih , tak tahan nak hadap lagi , aku hanya mampu bagi semangat . Kita yg kerja menghadap komputer ini pun penat , dorang apatah lagi yg tidur tak tentu masa tu . Sabar ye sayang .

Dah berapa kali kitorang punya date kawen berubah . Aku pun dah tak lalu nak dengar soalan bila nak kenduri . Serius tak lalu . Sabar lah . Kami tengah berusaha . Masing² dah buat sehabis baik . Tapi Alhamdulillah sebab family aku faham . Terpaksa buat pekak kejap dengan manusia² yg kurang sabar . Allah . 

1 comment:

  1. ya betul,
    Moga dipermudahkan segala urusan meeya & tunang.

    ReplyDelete

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~

 
Copyright ©2015 : Meeya Techik | Design by Mastura Aziz