Terkongkongkah Aku ?

Perempuan . Ya , selalunya perempuan lah . Yang mana ada dua jenis . Yang jenis satu , dia suka bila pasangan dia ambil tahu . Yang jenis dua , dia tak suka bila pasangan dia ambil tahu .
" Wey , hang rimaih dak kalau tunang hang dok kongkong-kongkong hang ? "

Sejujurnya aku tak rimas . Pada aku dia bukan kongkong . Tapi dia amek kesah . Dia amek tahu . Dia nak kau terjaga . Dia mungkin risau kalau apa-apa jadi pada kau . Dan bagi aku jugak , biar lah dia macam tu daripada dia langsung tak ambil tahu . Kau sendiri pun akan rasa , dia ni macam tak kesah je apa aku buat . Kalau aku lah . Orang lain aku tak tahu macam mana . So , dari situ kita boleh tahu yang dia tu sayangkan kita . Hewhew .

Yang jenis dua . Mungkinlah si pasangan tu terlalu mengongkong . Sampai semua benda tak boleh buat . Sampai warna baju kau pakai keluar pun dia nak ambil tahu . Itu memang rimas lah . 

Alhamdulillah bila Incik Saiyang ni bukan jenis lelaki yg " teruk " mengongkong . Ada benda dia tegas , dia akan tegas . Ada benda dia cool , dia akan cool . Dan kau pun , kalau tahu benda tu dia tak suka , kau janganlah dok ketegaq buat juga . Sebab aku pasti , kau pun mesti akan marah kalau benda kau tak suka , dia buat . So , sesame ah fikir . Sesame ah tolak ansur . Sesame ah satu sama lain . Kau nak hidup dengan dia bukan sehari dua . Tapi seumur hidup .

2 comments:

  1. yang jenis dua tuh, kalau terlalu konkong pasangan akan mudah bosan. hihihi

    ReplyDelete

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~

 
Copyright ©2015 : Meeya Techik | Design by Mastura Aziz