Kerana , Tuhan itu sifatnya ADA .


Hidup ,
inilah dia .

takkan kering uji bergantian .

tapi ,
kalau terlalu statik ,
bosan juga .

rasanya lah .
kan . . . ?

Memang .
MEMANG masa tanggung setiap inci dugaan itu kita akan ada rasa macam nak mati .
Rasa bila kelar tangan mungkin lebih ringan beban .
Rasa rodok pil tidur dalam tembolok mungkin lebih hilang serabutan .

Semua jenis kehancuran lebih mudah dari apa sahaja yang sedang dijulang akal dan badan .

TAPI .
hidup perlu diterus .

Perlu .
Agar kau dapat lihat semuanya setelah badai selesai .
Untuk kau saksikan setiapnya .
Menoleh semula dan rasa :

" wow . Did i JUST pass all that ? "

KITA ,
Lebih kuat dari apa yang kita sangka .

Pesan aku ,
Tuhan itu ada .
Percaya dan bukan sekadar kata .

Yakin.
DIA selalu ada untuk kita ,
Tak kiralah buruk mana kita .
Tak pedulilah walau orang kata kita tak layak untuk Tuhan kita .

Kerana ,
Tuhan itu sifatnya ADA .

4 comments:

  1. Betul tu.. kadang kala, tengah down rasa tak nak hidup kat dunia ni dah.. tapi I know I am strong, dont give up easily...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah...cuma ingat Allah selalu ada dgn kita...

      Delete
  2. Selalu jugak rasa "Did I just past that?" tuuu. Hihi. Kuat jugak kita ni kann.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi.. mmg kena kuat... sado selalu :)

      Delete

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~

 
Copyright ©2015 : Meeya Techik | Design by Mastura Aziz