Last Iftar Bersama Keluarga Besar Saya .

hai , Assalamualaikum . Lama gilaaaaa aku menyepi . Inikan raya ! Haha . Ciss , dah ler pemalas , tak update langsung ucapan raya . Nantilah aku update . Sekarang aku nak cerita pasal puasa dulu . Kihkihkih .


Last puasa . Mestilah dekat kampung halaman tercinta . Macam selalu . Hee . Aku balik kampung 3 hari sebelum raya . Sebelum tu aku ke Kelantan dulu . Merasa puasa ditempat orang , tempat sendiri lagi rare habaQ hang .


Nah ! Rare tak rare . Ini plan last minit . Last puasa , kitorang gather-gather utk berbuka sesama . Lokasi memang mantop . Atas jalan depan rumah aku .

Macam biasa , berkonsepkan port luck . Satu rumah satu jenis lauk . Masakan ala kampung . Memang terangkat .


Ada lagi menu lain . Tapi cukuplah utk yg ni saja . Hihi .


Rumah-rumah tu semua rumah kaum kerabad sebelah abah aku . Dari tok , anak , menantu semua duduk area situ jea . Jimat duit minyak tak payah jauh-jauh nak balik kampung . Muahaha .





Walaupun hanya kita-kita , tapi meriah . Riuh rendah .  In shaa Allah tahun depan kita buat lagi . Sebab ni belum cukup ahli . Bila makan sama-sama , basuh pinggan pun sama-sama . Tunggu sampai Pakcik tu umum raya . Maka terjadilah kanak-kanak riang utk hari tu . Kah !

2 comments:

  1. meriah betul!selamat hari raya ye, maaf zahir batin..

    ReplyDelete
  2. Woahh . meriahnyaaa .. Selamat hari raya :)

    ReplyDelete

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~

 
Copyright ©2015 : Meeya Techik | Design by Mastura Aziz