DAN ITU NAMANYA DUGAAN .

Siapa pernah rasa ?  

Biasalah -,-
Time bertunanglah dugaan dasyat .
Yg dulunya cool , tetiba jadi hot .
Yg dulunya sporting , tetiba sensitif .
Si tanduk dua punya angkara .


Kata org , darah tengah manis macam gula gula kapas . Memang sedap dan enak utk si tanduk dua itu goda . Mana tak nya , sememangnya si tanduk dua itu sangat sangat lah tak suka bilamana ada anak Nabi Adam pasang hajat untuk bina masjid atau erti kata lain , nak menghalalkan sesuatu hubungan . Cargas si tanduk dua menghasut sana sini .


Jadi -,-
Setiap kali Allah kirim dugaan , jgn lupa kepadaNYA .
DIA selalu ada , tak pernah leka .
Cium tikar sembahyang kau , pinta dengaNYA .
DIA dengar , tak pernah alpa .


Apa yg perlu ? persiap mental dan fizikal kau . Kadang kadang benda kecik akan jadi besar . Benda besar jadi dua kali ganda . Dalam keadaan macam ni , salah seorang perlu main peranan sebagai tulang belakang untuk teguhkan hubungan . Senang cerita , kalau sorang jadi api , sorang lagi kena jadi air . Kalau dua dua jadi api , maka meletup berdentumlah ~


Yang macam aku ,
Jauh berjuta ruang .
Sorang di Semenanjung . sorang di Bawah bayu .
Kepercayaan letak yg teratas .
Buang rasa ragu .
Bila kau sakit cemburu ?
Ingat , kau dah terperosok dalam lubuk hati aku .
Terkunci disitu .


Setiap orang pasti akan merasai dugaan bertunang ni . Hanya beza pada jenis dugaan itu . Apa pun yg jadi , kita mesti bijak mengawal keadaan . Berusaha sehabis daya untuk terus memacak tiang masjid yg bakal dibina . Ukir secantik mampu . Terlindung dek panas dan hujan yg Allah kirim .

Untuk bersatu .
Satu kaki dah langkah , ada lagi satu .
Aku hulur maaf , kau sambut kemaafan .
Mengalah , tak salah .
Tak susah . 
Mudah . Indah .


Tak salah gembirakan hati orang yg kau sayang kan ? 



6 comments:

  1. semoga kuat menghadapi dugaan :)
    follow sini ye

    ReplyDelete
  2. Ena harap akak dapat harungi semua ujian itu dengan tabah. InsyaAllah ena doakan yang terbaik

    ReplyDelete
  3. All the best Meeya , persetankan segala dugaan tu. You will succeed.

    p.s : follow sini juga dah. :D

    ReplyDelete

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~

 
Copyright ©2015 : Meeya Techik | Design by Mastura Aziz