SAKIT MATA -_-

Good morning guys * bajet bajet speaking  :)

Suka untuk aku kongsi dgn korang dalam entry kali ni bilamana kita diserang sakit mata .

Dua hari lepas , ibu wassap aku gambar beliau anak beranak dah seperti zombie . Dan awal pagi tadi , beliau pula yg wassap aku gambar bijik mata sedang aku enak dibuai mimpi . 



Musimkah sekarang ? Ramai pulak yg sakit mata . 

Dan apa yg aku tahu , setiap org akan merasa sakit mata ini paling kurang sekali seumur hidup . Aku juga telah merasainya . MashaAllah . Memang sakit . Lagi lagi bila sujud mencium tikar sejadah . Rasa seperti nak terkeluar bijik mata tu . Korang rasa macam aku tak ? Kau sayang ? Apa macam rasanya ? Hihi .

Sakit mata juga mampu berjangkit . Macam aku . Berjangkit dgn kawan kawan yg sebilik dgn aku masa aku menuntut ilmu dahulu . 

Setahu aku , bilamana kita diserang sakit mata , kita dilarang tgk cermin . Mungkin ini petua dari set set veteran . Betul ke ? Malam tadi aku ada bagitahu beliau , dan ditanya aku semula--



Siapa boleh jawab soalan beliau ? Aku pun tak yakin . HAHA . Dan antara beberapa petua lain untuk menghilangkan sakit mata adalah :

- ambil sudu besi , sejukkan . bontotkan sudu besi itu di atas kelopak mata yg sakit tu . Yang ni aku buat . Memang hilang rasa sakit tu . 

- titiskan susu ibu dalam mata yang sakit . susu lembu ada laa kan . pfftttt -,-

- picitkan bawang putih . Ini kerja gila aku rasa . Jangan tirulah , kang pedih .

.. Kalau melarat teruk tak baik baik , SILA BERJUMPA DENGAN DOKTOR ..


Hmmm , awak intai sape sebenarnye ? Get well soon dear .

4 comments:

  1. sebaek ak tak wasap gamba mate abah hg.. tu lagi pure zombie..smpai hari ni x ok lg..

    ReplyDelete
  2. haipp lebah! cepat sihatt! nanti kesian cik meeya kite, dok risaukan awok je hehehe

    ReplyDelete

tegur jika perlu ^^
terimakasihTHANKYOUsyukran ~

 
Copyright ©2015 : Meeya Techik | Design by Mastura Aziz